header foto header foto header foto header foto header foto header foto header foto
 
Bestuur

Brief van de voorzitter!

Nieuws afbeelding 29-6-2020

Beste HCIJ ers, 

Nu we het einde van dit bijzondere seizoen naderen lijkt het mij goed om vanuit het bestuur de balans op te maken en wat toekomstverwachtingen uit te spreken. Allereerst wil ik jullie allemaal bedanken voor de wijze waarop wij met elkaar deze bijzondere corona crises tot op heden hebben doorstaan. Het is niet niks om bij wijze van spreken binnen een uur gehoor te geven aan maatregelen zoals, het sluiten van je sportclub, de horeca en niet meer fysiek naar je bedrijf, kantoor of naar school te kunnen gaan. En de Lock down zelf heeft natuurlijk een grote invloed gehad op je persoonlijk en professioneel leven. Voor de jeugd is het natuurlijk helemaal een crime geweest om niet meer naar school te kunnen gaan, niet meer naar je sportclub te kunnen, niet meer op bezoek bij familie en bijna alle zaken die het leven zo leuk maken te moeten staken. De afgelopen 4 maanden zullen hoop ik voor ons allemaal later in onze herinnering vervagen tot een onderwerp waarop je terugkijkt en denkt "Corona? oh ja” dat hadden we toen ook nog. Zoiets geldt natuurlijk niet voor hen die getroffen zijn door het virus en de families die familieleden hebben moeten verliezen, dat vergeet je nooit meer en ik wens die families alle sterkte toe! 

Als we het afgelopen seizoen sportief bekijken is het natuurlijk heel vervelend dat we de competities niet hebben kunnen afronden geen kampioenen hebben kunnen huldigen er op 1 team na niemand de IJssel is ingesprongen en dat geeft een onvoldaan gevoel. Aan de andere kant ben ik heel trots op de wijze waarop de jeugdcommissie de crises heeft aangepakt en direct zodra dat kon de trainingen hervat heeft met Corona begeleiding. En gelukkig voor de jeugd mochten zij al heel snel weer op de oude vertrouwde wijze hun spelletje beoefenen. Helaas was dat nog niet zo voor de senioren maar vanaf 1 juli, en dus ook met de start van de nieuwe competities kunnen ook zij er weer als vanouds tegenaan kunnen gaan. 

Ook ben ik trots op onze vrijwilligers en bestuurders die extra gemotiveerd zijn geweest om door deze lastige periode heen te komen. We werden natuurlijk getroffen door een omzetverlies van ruim 70.000 euro doordat de complete baromzet van de tweede helft van het seizoen in ons clubhuis weg viel. Dat maak je niet zomaar goed en hebben we dus nare maatregelen moeten nemen o.a. door de vergoedingen van de vrijwilligers direct stop te zetten. Een heel mooi gevolg daarvan was dat de trainers van Heren 1 en Dames 1 ook hun contract ingeleverd hebben voor de rest van het seizoen, Chapeau daarvoor! Er is daarnaast heel hard gewerkt om de NOW subsidies vanuit de overheid binnen te halen. De sponsorcommissie heeft een sponsor weten aan te trekken die bereid was om zijn vijf jarig contract in een keer af te rekenen. Ook een voordeel is dat onze energierekening weer iets vriendelijker er uit ziet. Met deze acties hebben we de schade weten te beperken. 

Er zijn nieuwe initiatieven ontplooit om met name jeugdleden te werven; er worden proeftrainingen gegeven waar men zich gratis voor kan aanmelden. We hebben geadverteerd met lidmaatschap voordelen als je nu lid wordt. We houden heel streng de vinger aan de pols wat betreft de uitgaven en samen met de hierboven genoemde initiatieven en maatregelen lijkt het ons te gaan lukken om voor het seizoen 2020-2021 een begroting neer te leggen zonder verhoging van de contributie. We zullen deze begroting laten zien ter goedkeuring op de Algemene Leden Vergadering van 18 juli aanstaande. Op deze zaterdagochtend willen we onze ALV houden als het weer het toelaat op en rond veld 1. Deze ALV kan dus gelukkig na de Corona versoepelingen van deze week weer fysiek op ons sportpark plaatsvinden en zou zelfs met inachtneming van de 1.5 meter in ons clubhuis kunnen plaatsvinden echter vinden wij het in de openlucht prettiger voor ons allemaal.

Een ander belangrijk onderwerp op de agenda is ons nieuwe club tenue met natuurlijk het Oude Logo! Op deze vergadering zal het nieuwe, door de KNHB goedgekeurde, tenue worden getoond. Zoals bekend hebben we dankzij de Sponsoren: Brasserie Joris, Plus Supermarkt Schimmel, Reinerie Garantiemakelaars, Activaa Accountants en Bouwbedrijf de Wit alle jeugdleden een nieuw thuis shirt kunnen aanbieden. Ook hebben deze bedrijven zich verbonden om HCIJ gedurende 5 jaar te sponsoren wat een prachtige prestatie is van onze sponsorcommissie. Dit zorgt er in belangrijke mate voor dat onze financiële huishouding gezond blijft. 

Een wat lastiger onderwerp op onze vergadering is de bestuur samenstelling. Ik heb vorig jaar aangegeven dat ik wilde stoppen als voorzitter in januari 2020 als er een goede opvolger zou zijn. Die opvolger hebben we gevonden en op de vergadering van januari kon ik melden dat ons bestuurslid Erik Huls bereid is mij op te volgen. Echter gezien het feit dat onze penningmeester Jack Knol aftrad heeft Erik mij gevraagd nog even aan te blijven zodat hij het penningmeesterschap tijdelijk op zich kon nemen en wij intensief zouden gaan zoeken naar een nieuwe penningmeester. Wij zijn er tot op heden niet in geslaagd een opvolger voor Erik in de rol van penningmeester te vinden en dat betekent simpelweg dat ik vind, zeker gezien de perikelen van de Corona periode, dat ik de boel niet in de steek kan laten. Echter merk ik ook dat het echt tijd wordt voor een nieuwe frisse wind en zodra er een nieuwe penningmeester gevonden wordt stap ik op! Indien in de komende maanden geen penningmeester wordt gevonden zullen wij genoodzaakt zijn dit professioneel uit te besteden en dat zal de nodige kosten met zich meebrengen ik verwacht dan zeker een contributieverhoging van 10 a 15 euro per lid. Ik hoop van ganser harte dat het zover niet hoeft te komen. Graag doe ik dus nogmaals een oproep aan al onze leden, ouders van leden om te zoeken naar een opvolger voor onze penningmeester. Je kunt Erik Huls of mij hier persoonlijk over aanspreken. 

Noteer dus in jullie agenda: ALV HCIJ zaterdag 18 juli 2020 aanvang 10 uur ’s ochtends op veld 1 Sportpark IJsseloever.

Verder wil ik alle vrijwilligers en al onze sponsoren bedanken die met hun inzet en steun dit seizoen ondanks alle perikelen toch tot een succes hebben weten te maken. 

Wordt alles weer zoals normaal? Wij denken van niet, de 1,5 meter economie zal zeker zijn invloed hebben op onze omzet maar ook op onze kosten. Tot nu toe werken Erik Huls en ik gezamenlijk aan diverse dossiers zowel financieel als algemeen en voor ons beiden geldt dat het goed is als er snel duidelijkheid komt inzake penningmeesterschap. Ook voor Erik gaat het een spannend jaar worden om vol aan de bak het voorzitterschap alleen en volgens eigen visie in te gaan vullen, ik wens hem al vast heel veel succes toe.
Voor Eric Janssen, beheer en horeca wordt het komend seizoen spannend hoe zich met name de Baromzet zal gaan ontwikkelen. Ook is er weer heel hard gewerkt om te komen tot goede team indelingen en dat blijft net als ieder jaar een hele stevige klus. Ik wil graag Willem Bram van Glabbeek en zijn commissies toch even extra bedanken voor de inzet afgelopen periode en laten we vooral hopen dat we weer snel "normaal” kunnen hockeyen. Onze secretaris Nicole Rijnders is dit seizoen naadloos binnen het bestuur gekomen en heeft de taken perfect opgepakt en is klaar voor komend seizoen. Wat gaat het volgend seizoen ons brengen? Wie het weet mag het zeggen. Wat ik wel weet is dat we weer gewoon kunnen gaan hockeyen en dat we ons sociale leven op de club met inachtneming van de 1,5 meter weer op kunnen pakken. Er is weer perspectief! 

John Reinerie Voorzitter HCIJ
 
Teamindeling en NST
Bardienst rooster
Webshop Clubcolors
Plan je in voor een bardienst

Contact

Adres
Zomerdijk 42
3402 MJ IJsselstein
030-6888226

Postadres
Postbus 100
3400 AC IJsselstein